Briefadres aanvragen
U kunt zich op een briefadres laten inschrijven als u geen woonadres hebt. Op dat adres ontvangt u uw post.
Er zijn verschillende situaties waarin u een briefadres nodig kunt hebben:
- U bent dakloos
- U moet een korte periode overbruggen tussen 2 woningen in
- U verblijft in een zorginstelling
- U zit in de gevangenis
- U gaat voor een korte periode naar het buitenland
U kunt voor een briefadres het adres van familie, vrienden of kennissen gebruiken. De (hoofd)bewoner van het opgegeven briefadres geeft schriftelijk toestemming voor de inschrijving op zijn/haar woonadres.
Verschil woonadres en briefadres
Een woonadres is het adres waar u woont. Een briefadres is het adres van een andere persoon (briefadresgever) in Heemstede. Met het adres van de briefadresgever bent u zonder woonadres toch bereikbaar voor de overheid. Een briefadres is daarom nooit een postbus, omdat dit geen persoon is.
Briefadres tijdelijk geldig
Een inschrijving op een briefadres is tijdelijk geldig. Na deze periode bekijkt de gemeente of u het briefadres nog steeds nodig hebt. Daarover krijgt u bericht op uw briefadres.
Aanvragen
Inschrijven op een briefadres doet u in de gemeente van de briefadresgever. Via deze pagina is dat alleen een adres in Heemstede.
- Maak een online afspraak
- Naar de afspraak neemt u mee:
- Uw geldige legitimatiebewijs.
- Ondertekend toestemmingsformulier Verklaring hoofdbewoner (pdf, 64 KB)
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de briefadresgever.
U krijgt binnen 4 weken bericht. U hoort dan of uw briefadres is toegekend of afgewezen. Soms vragen we om aanvullende gegevens.